PC vs kreativitet

Jag vill använda min PC till att spela in musik.
Nästan alla mjukvarusynthar ( "synth-instrument-i-datorn" ) kräver ordentligt med RAM-minne.
"Inga problem" tänker jag, maxar och köper 8gig ram. Det klarar min dator från 2007 av.
Men när jag startar Windows 7 från 2010 så säger den till mig att "Hörru, jag SER att du har 8-gig ram, men jag tänker bara låta dig använda 3. Du har inte tillräckligt med RAM för att göra din musik."
Då blir jag ledsen. Jag har ju köpt supermycket RAM, till min superdyra dator med mitt supernya windows. Men ändå vill den inte.
Jag söker svar i forum på Microsoft, och javissst, där står det, om man letar tillräckligt länge, att det spelar ingen roll hur mycket RAM du köper, sålänge du har ett 32-bitars OS så får du bara använda 4gig minus hårdvaruminne. Men lite hopp finns det! För det står att skaffar du ett 64-bitars OS kan du minsann använda alla dina 8gig Ram!
"Hurra!" tänker jag då! Jag skaffar ett 64-bitars OS istället. Installerar om hela skiten. Nytt så ska allting fungera som det ska.
Hälften av mina mjukvarusynthar fungerar som de ska. Resten fungerar inte alls.
Jag blir ledsen igen och söker åter igen svar på internet. Då kommer det fram att jag skulle tänkt på att inte använda ett 64-bitars OS, därför att de flesta musikprogram inte har stöd för det.
FFFUUUUUUUUUUU..
Nu är det såhär. Skit fungerar inte till 64-bitars för att det är nytt. Ok. Bra. Tack. Käften.
Fixa så att mitt 32-bitars kan använda 8 gig RAM. Då hade problemet varit löst. Musikprogrammen mår bra i 32, och jag kan ladda hur mycket jag vill i mitt RAM.
Hur jag än gör så får jag bara ut hälften av vad min PC är kapabel till.
Jag tänker sälja skiten och köpa en mac
anus.

Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Jag ska skaffa en domännamn (.se, .com elr .nu) och kommer inte på ett bra namn. Så jag undrar om du har nå bra förslag på domännamn jag kan ha på min blogg. Jag heter Ferhat Robin Baysal och pluggar till sjuksköterska :). Kan kanske vara till hjälp.



De tre bästa förslagen får en länk förstås ;). Skulle vara tacksam om du svarade! :)

Här är direktlänken till inlägget: http://ferhat.blogg.se/2010/may/domannamn.html

2010-05-12 @ 01:31:26
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: hauzin

Det finns ett plugin/program för Cubase som tillåter dig att köra 32bitars synthar i 64bitars operativsystem. Kolla upp och googla.

2010-08-04 @ 04:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0